Thursday 1 December 2011

Mimpi yg sgt indah

mlm td... abg angkat aku lambat wish my birthday... lama kn x contact.. mcm2 la kteong sembang kn nya.. yg menjadi topik utama ialah pasal bf aku... hurm... ntah la... mmg aku syg sgt bf aku sgt.... but dia lebih kan kwn dia dr aku.... nk jd kn cerita, abg angkat aku tuh ckp "klu dh x sygkn org tuh tinggal kn jer.. x baik mainkan perasaan org" aku x pnh nk main kan perasaan dia....


*********

pg td pas aku solat subuh.. aku sambung tidur... aku mimpikan abg angkat aku... jujur aku akui.. aku masih menyimpan perasaan kt dia... aku simpan perasaan kt dr aku tingkatan 1 sampai skrg.... :( penah sekali dia terima aku dlu... aku pn x ingt.. when aku tingkatan 3 or pas habis spm.... tp hbungan kami x lama,, x sampai sebulan or x sampai 3 bulan... benda dh lama sgt.. aku x ingt....


*********

mimpi tu cmni.... mak aku hantar aku kt suatu pekan yg sgt sibuk... aku jalan sorg2 je,, tiba la kedai buku or alat tulis... aku berhenti dan masuk kt kedai buku tu..... ada satu ruang tu jual diary,,, yg sgt comel... aku ambil satu... aku dapati diary sudah penuh di tulis...  ttg aku... aku ambil lg diary yg lain.. benda yg sama yg ada.. sudah penuh di tulis... tentang aku juga,,, aku rasa sgt pelik... lalu aku toleh kiri dan kanan... tiba wajah abg angkat ku tiba2 muncul dgn senyuman.... bahagia nya.... semua diary tu ditulis oleh dia...kerana dia mahukan hari tersebut sgt bahagia utk ku.... sambil aku baca diary tu... catatan pertama di muka pertama pada 30 november.. aku x pasti tahunnya... klu x silap 2011.. tahun ni.. hurmm ctatan nya 

"hari ni aku mahukan dia bahagia bila di samping ku... sudah lama aku tunggu tarikh ni utk membuat kejuatan ini... aku sengaja bg dia menunggu dan menunggu ku utk aku terimanya kerana aku mahu menguji cinta nya kpd aku...."

ya allah... bahagianya aku masa tu ya allah... mahu x nya 9 tahun aku tunggu saat bahagia tu... sambil aku baca diary tu.... begini keadaan aku dgn nya....



cuma.... plastik tu tukar la aku pegang diary tu....

walau ia sekadar mimpi, aku sgt bahagia... sgt bahagia.....

pas tu dia buat aku cmni




ya allah.... aku bahagia ya allah... walaupun ia hanya sekadar mimpi....

pastu kami jalan pusing2 satu pekan




aku sgt bahagia.....

**********

dan bila sampai suatu tempat... aku bertanya dgn abg angkat ku.... 
"abg, adk sgt bahagia hari ini, adk akan tinggal kan semua yg adk ada ... kerana memiliki abang abg adalah segala nya... abg... indah hari ini... ini lah hadiah hari lahir yg sgt adk yg adik impi kan... terimakasih abg.... abg... adakah ini satu mimpi yg sgt indah????"


**********

selepas aku akhirkan kata-kata itu, aku bgn dr tidur.... ya allah.... itu hanya mimpi... serta merta air mata ku menitis dgn byk..... npa ia hanya 1 mimpi??? kenpa???


**********

ya allah... kau makbulkan la doa ku ini agar mimpi ini jadi kenyataan ya allah... aku tahu ini adalah mustahil.... tetapi aku tetap berharap ia akan menjadi kenyataan ya allah....


**********

x kiara la org kata aku tokok tambah citer or whatever utk menyedapkan mimpi aku nih... aku yg lalui mimpi nih... bkan orh lain pun :(


***********

0 kisah :):